Buss från fritids

Om du har ett barn som slutar 13.00 och vill att hen ska åka med bussen 14.40 med ett äldre syskon, läs infon nedan!

Vi får just nu en hel del frågor kring buss hem från fritids. Elever från fritids (som slutat tidigare, 13.00) får åka med senare buss hem i mån av plats. Om eleven inte får plats på den bussresan ska eleven komma tillbaka till fritids och vi kontaktar vårdnadshavarna. Slutar eleven 13.00 kan hen åka buss hem 13.00 precis som vanligt.

Vi som skola/fritids kan inte göra något åt detta. Har du frågor eller tankar kring detta är det kommunen vi måste hänvisa er till.

Alltså, de elever som slutar 14.40 får gå på bussen först, de elever som har fritids får gå på i den mån de får plats.

Med vänliga hälsningar,

Edvard Holmlund