Bussinformation

Här kommer ett meddelande från busschauffören.

Hej alla barn och föräldrar här kommer lite saker man ska tänka på.

När jag kommer med bussen och det är mörkt ute så kan jag ha lite svårt att se er när ni står vid hållplatsen så om ni har en reflexväst på er och en ficklampa att lysa med så ser jag er mycket bättre.

När bussen har stannat och ni kliver på så vill jag att ni hittar en plats att sitta på ganska fort och sen det viktigaste av allt…..Vi måste ha bältet på oss!
Om bältet skulle vara lite trögt eller svårt att sätta på sig så ropa till mig så kommer jag och hjälper dig. Sen har vi bältet på oss hela vägen tills vi är framme och det är dags att kliva av.

Vid risk för halka eller kraftigt snöfall så kan bussen försenas eller i värsta fall ställas in, håll koll på www.ul.se eller ring 077-114 14 14 för information.

Titta gärna in på www.skolskjutsen.se för att se på mina filmer och få reda på lite mer om skolbussarna.
Hejdå!

28 augusti 2019