Infobrev -fritids 10/1-22

Välkomna tillbaka till VT-22! :) Hoppas ni haft möjlighet att njuta av snön och fått lite vila i allt jul-och nyårsstök!

Vi vill påminna om att alla elever har varma och bra vinterkläder på plats, gärna ombyte om de blir blöt (framförallt handskar & strumpor). Vi kommer vara ute lite mer nu i och med smittspridningen, minst januari ut (troligen längre än så). Förbered gärna era barn på detta. Om eleven väljer att inte vara med på aktiviteten som är inomhus så får man vara utomhus. Vi kommer fortsätta med att gå ut kl.16.00 då flest elever hämtas mellan 16.00-16.30. Om ditt barn är inne kan du be en personal gå in och hämta ditt barn. -Kommer alltid finnas minst en personal ute på skolgården.

Just nu ska vi starta upp ett kommande tema på IKT som är att eleverna ska få göra en stopmotion-film med manustänk, karaktärer och skapande. Vi kommer även börja erbjuda läxhjälp på måndagar (i Biblioteket).

Kom ihåg att ändra ert rullande fritidsschema i Skola24 om ni har förändringar på det nya året! https://uppsala-sso.skola24.se (kom ihåg att appen ej fungerar för fritidstider, använd webbläsare).

APT: Under vårterminen har vi fem APT-möten, nedan ser ni vilka dagar. Vårt APT börjar kl. 16.00 och vi skulle därmed vara jätteglada om ni har möjlighet att hämta era barn innan klockan 16.00 dessa dagar. Om ni inte har möjlighet så kommer en personal finnas på fritids fram till kl.17.00.

Fritidstelefonen: 018-727 86 85

Fritidspersonalen, genom Edvard