Sommarhälsning och information

Från Annika Tillander Berg till Vårdnadshavare, Lärare och Personal i Börje skola

Hej!

Idag hade vi (personal och elever) en fantastiskt fin gemensam sommaravslutning där jag var mäkta imponerad över alla klassers fina framträdanden, ledda av vår musiklärare Erik. Det blev en vacker och solig sommarmorgon på skolgården. Stämningen var på topp! Nästa år hoppas vi att vi även ska kunna bjuda in er att njuta av det hela.

Nu börjar ett långt och välbehövligt sommarlov, som jag hoppas att ni alla ska njuta av.

Denna vår har varit annorlunda och det har tyvärr bidragit till att vi inte hunnit lika långt i vår organisationsplan inför nästa läsår.

Dock är det mesta klart nu, lågstadiet förblir på många sätt som i år med F-3 intakt. I mellanstadiet blir det färre elever och vi kommer gå över till det som kallas B-form. Det innebär att det blir två klasser, en 4/5 och en 5/6 där vi har tre pedagoger. Eleverna har varit nyfikna på detta och fick idag den in formationen. Jag kan tänka mig att de redan berättat det hemma. Klassindelningarna är inte riktigt klara ännu, men ni kommer få information från er klasslärare när det är färdigt.

Nu önskar jag er alla en riktigt fin sommar! Vi hörs och ses i augusti igen.

Vänligen,

Annika Tillander Berg