Skolavslutning 9/6 2020

Hej alla elever och vårdnadshavare på Börje skola!

Nu närmar sig sommarlovet med stormsteg. Det har varit en turbulent och mycket annorlunda vårtermin, det kan vi nog alla skriva under på, en vårtermin som nog ingen kunde förutspå. Vi har fått tänka om, anpassa oss, göra på ett annat sätt och bara gilla läget ibland.

Mitt i allt detta har det, trots allt, gått förhållandevis bra på skolan. Elever och personal har stretat på, alltid i en positiv anda och det får vi tacka er hemma för också. Ni har stöttat och hjälpt till på bästa sätt, hört av er vid frågor, hållt era barn hemma vid tveksamheter och hjälpt till när ni kunnat. Stort tack till er alla! :)

Även själva skolavslutningen tisdagen den 9 juni blir i år lite annorlunda. Som ni vet kan vi tyvärr inte bjuda in familj och släkt i år. Det hoppas vi kunna göra nästa år igen.

Tiderna för skolavslutningen är kl . 8.00-9.30.

Klockan 8.00 träffas klasserna i sina respektive klassrum. Skolan bjuder på glass.

Klockan 8.30-9.15 kommer vi att ha en gemensam avslutning utomhus på skolgården. (Vi håller tummarna för uppehållsväder). Vår musiklärare Erik Zetterström spelar till alla framträdanden. Sedan blir det lite allsång (Den blomstertid nu kommer...) innan vi skiljs åt.

"Fritidsbussen" går kl 9:30. Det gör även Skolbussarna 156 och 157.

Linje 106 avgår först kl 11:25 så de elever som åker den linjen behöver skjuts om de inte ska behöva vänta till 11:25.

Jag önskar er alla en riktigt varm, lång och avkopplande sommar!

Allt gott!

Annika Tillander Berg, rektor